Autoschade. Wat nu?

AMS bemiddelt, begeleidt en wikkelt de schade voor je af.

Iedere autobezitter heeft wel eens te maken gehad met autoschade. Of het nu gaat om een sterretje in de voorruit, blikschade of dat de auto total loss is. Het is altijd vervelend als dit je overkomt. En dan vooral de vraag; Wat moet je doen? Wie moet ik bellen? Is de schade verzekerd? AMS helpt je hierbij. We geven advies en handelen de schade voor je af. Het belangrijkste voor jou is dat de schade snel en vakkundig wordt hersteld en dat je zo snel mogelijk weer verder kunt rijden in een herstelde auto. Lees hieronder wat je moet doen.

Hoe meld je de schade?

Ben je klant van AMS? Is de schade verzekerd bij Euro Insurances?

Meld de schade dan direct bij ons via mail. Liever bellen? Dat kan. We zijn bereikbaar op 036-527 2828.

Schade gemeld? Je krijgt dan een schadenummer. Dit nummer vemeld je altijd bij contact met AMS.

Rijd je in een auto van LeasePlan? Meld dan de schade direct bij LeasePlan. Hier lees je precies hoe je de schade meldt.

Heb je te maken met een tegenpartij?

Dan ontvangen we graag zoveel mogelijk gegevens, zoals:

  • Een volledig ingevuld schadeformulier (voor en achterkant).

  • Foto’s van de aanrijding, van de betrokken auto’s, de situatie ter plaatse en/of de veroorzaakte schade.

  • Gegevens van aanwezige getuigen en/of inzittenden; naam, e-mailadres en telefoonnummer.

  • Informatie waarin je aangeeft of de politie aanwezig is geweest en/of zij een rapport opmaakt.

Alles compleet? Scan de documenten en foto's en mail die naar schade@ams.nl. Vermeld in de onderwerpregel van de mail altijd het schadenummer. Zo helpen we je sneller.

Goed om te weten

Ontvang je van de tegenpartij bepaalde documenten, zoals een aansprakelijkstelling? Beantwoord deze dan niet en stuur het document naar schade@ams.nl. Dan pakken we het hier verder op. Vermeld ook hierbij altijd in de onderwerpregel van de mail het schadenummer.

Schade gemeld, en nu?

  • AMS maakt een dossier aan.

  • Via e-mail krijg je een dossiernummer. Dit nummer vermeld je bij alle communicatie.

  • De schadebehandelaar neemt contact met je op en bespreekt de vervolgstappen.

Heeft de tegenpartij vragen?

We behandelen niet alleen jouw vragen. We behandelen ook de vragen van de tegenpartij. Je kunt hem/haar dan ook direct doorverwijzen naar AMS. De tegenpartij kan ook gebruik maken van onze expertise. Wij zorgen ervoor dat ook de schade van de tegenpartij wordt hersteld. Zo helpen we jou en de tegenpartij weer snel en tevreden op weg.

Europees schadeformulier nodig?

Meestal ligt het schadeformulier in het dashboardkastje van de auto. Nieuw schadeformulier nodig? Download het formulier hier. Liever een papieren versie? Dat kan. Het formulier vraag je hier aan. Binnen 10 werkdagen krijg je het schadeformulier opgestuurd.

AMS is onderdeel van de LeasePlan groep. Wij verwerken uw persoonsgegevens volgens het wereldwijde Privacystatement van LeasePlan en LeasePlan Insurance Privacy Statement.