Autoschade? Wat nu?

Meld hier de schade

Een aanrijding met een auto die verzekerd is bij Euro Insurances

Schade aan de auto? Door een auto die verzekerd is bij Euro Insurances? Dan meld je de schade makkelijk en snel bij AMS en stuur je de nodige stukken via e-mail. Vermeld in de onderwerpregel van de mail altijd het schadenummer. Zo hebben we bij contact je gegevens sneller bij de hand. Na ontvangst van de schademelding nemen we zo snel mogelijk contact met je op en kunnen we de schade verder afhandelen.

AMS schadeservice

Heeft u schade veroorzaakt bij een tegenpartij? Dan dient u de schade aan te melden bij LeasePlan

Bijrijder Ayvens

Heeft u schade veroorzaakt bij een tegenpartij? Dan dient u de schade aan te melden bij Ayvens Customer Service.

Post van de tegenpartij kunt u onbeantwoord, onder vermelding van het schadenummer aan AMS opsturen. Ook kunt u de tegenpartij voor hun vragen naar AMS verwijzen. AMS zal zonodig expertise verzorgen voor de tegenpartij en de schade vervolgens regelen.

Post van de tegenpartij kan onbeantwoord worden verzonden, dit is een ingesloten vermelding met het claimnummer naar AMS. Ook voor vragen kunt u de tegenpartij doorverwijzen naar AMS. AMS zal indien nodig deskundigheid ter beschikking stellen van de wederpartij en vervolgens de schade afhandelen.

Meer informatie

Verhaalbare schadecomponenten

Als u zelf aansprakelijk bent voor een ongeval, dan wordt er contact opgenomen met de tegenpartij en de schade met hen geregeld. Is de tegenpartij aansprakelijk voor het ongeval, dan stelt AMS de schade voor u vast en zorgt dat de diverse schadecomponenten worden verhaald op de tegenpartij.

U kunt hierbij denken aan:

Voertuigschade. De schade aan de auto is meestal de grootste schadepost. LeasePlan Nederland verzorgt voor u het herstelproces, waarbij onder andere een gratis haal en breng service van toepassing is.

Kosten vervangend vervoer

Heeft uw garage geen beschikking over een leenauto, dan zou u kunnen overwegen om een gelijkwaardige auto te huren. De huurkosten zijn voor maximaal 75% verhaalbaar, waarbij nadrukkelijk gekeken wordt naar het type voertuig dat is ingehuurd, de huurprijs en de gereden kilometers.

Deze reparatieduur blijkt in de regel uit de opgave die de schadeexpert hierover afgeeft. In het geval van total loss, is landelijk bepaald dat de periode waarover vervangend vervoer wordt vergoed beperkt blijft tot 14 dagen.

Dit zijn onze producten

Tegenpartij

Heeft een via Leaseplan Insurance verzekerde auto u schade toegebracht? Dan vindt u hier alle informatie die u nodig heeft om de schade te regelen.In de linkerkolom vindt u informatie over het aanvragen van expertise, kunt u een aansprakelijkstelling invullen en uitprinten, en vindt u verdere informatie over de schaderegeling.

Schade in het buitenland

Als u op reis gaat naar het buitenland, doet u dit niet met het idee betrokken te raken bij een verkeersongeval. Evenmin verwacht u schade op te lopen aan uw leaseauto door toedoen van een tegenpartij.

Schadeformulier

Hier kunt u een Europees Schadeformulier downloaden. Let wel, deze is niet geschikt om in uw auto te leggen voor een onverhoopt volgend schadegeval. Hiervoor moet u een origineel bij uw verzekeraar opvragen. Originele schadeformulieren bestaan namelijk uit twee delen met een doordruk en zijn nodig voor aanrijdingen waarbij meer dan één partij betrokken is.

Stap 1: Schade melden

Heeft u schade veroorzaakt bij een tegenpartij? Dan dient u de schade aan te melden bij LeasePlan Berijdersservice, telefoonnummer (036) 527 27 27.

Stap 2: Vermeld het claimnummer

Post van de tegenpartij kunt u onbeantwoord, onder vermelding van het schadenummer aan AMS opsturen. Ook kunt u de tegenpartij voor hun vragen naar AMS verwijzen. AMS zal zonodig expertise verzorgen voor de tegenpartij en de schade vervolgens regelen.

Meer informatie

Contact met AMS

Wilt u schade melden of heeft een vraag? Neem contact met ons op en wij helpen u graag verder

Vervangend vervoer

Heeft uw garage geen beschikking over een leenauto, dan zou u kunnen overwegen om een gelijkwaardige auto te huren. De huurkosten zijn voor maximaal 75% verhaalbaar, waarbij nadrukkelijk gekeken wordt naar het type voertuig dat is ingehuurd, de huurprijs en de gereden kilometers. Hiernaast wordt er gekeken of het aantal dagen dat er van een huurauto gebruik wordt gemaakt in redelijke verhouding staat tot de reparatieduur van de schade.

Deze reparatieduur blijkt in de regel uit de opgave die de schade-expert hierover afgeeft. In het geval van total loss, is landelijk bepaald dat de periode waarover vervangend vervoer wordt vergoed beperkt blijft tot 14 dagen. Deze periode waarbinnen een gelijkwaardige auto kan worden aangeschaft wordt algemeen als redelijk gezien.

Hoe meld je de schade

Ben jij klant van AMS? Is de schade verzekerd bij Euro Insurances? Meld de schade dan hier [link] Je ontvangt dan meteen het schadenummer dat aan de case is gekoppeld. Schade telefonisch doorgeven? Dat kan ook. We zijn bereikbaar op 036-527 0623.

Iedere autobezitter heeft wel eens te maken gehad met autoschade. Of het nu gaat om een sterretje in de voorruit, blikschade of dat de auto total loss is. Het is altijd vervelend als dit je overkomt. En dan vooral de vraag; Wat moet je doen? Wie moet ik bellen? Is de schade verzekerd? AMS helpt je hierbij. We geven advies en handelen de schade voor je af. Het belangrijkste voor jou is dat de schade snel en vakkundig wordt hersteld en dat je zo snel mogelijk weer verder kunt rijden in een herstelde auto. Lees hieronder wat je moet doen.

AMS video

We laten het je zien

Dit is Leaseplan

Maak kennis met de leaseproducten van LeasePlan

AMS is onderdeel van Axus Nederland N.V.. Wij verwerken uw persoonsgegevens volgens het wereldwijde Privacystatement van Ayvens.